Понад 90 відсотків усіх морських контейнерів у світі є сухогрузами, проте навіть серед них є відмінності за розміром. Розуміння, який розмір вибрати для вантажного контейнера, стає ключовим, оскільки це впливає на місткість вашого вантажу і, відповідно, на вартість перевезення — різні розміри контейнерів зазвичай супроводжуються різними тарифами. Є випадки, коли певні товари не можуть бути перевезені звичайними закритими контейнерами.
Залежно від характеру вантажу може знадобитися конкретний тип контейнера. Наприклад, вимоги до транспортування вугілля та риби чітко відрізняються. У зв'язку з цим стандартизація морських контейнерів спростила процес вибору відповідного типу і розуміння їх призначення.
Морські великотоннажні (універсальні) контейнери відрізняються за типом і розмірами. Для будь-якого виду вантажу можна підібрати контейнер, найбільш підходящий за своїми параметрами.
Найбільш широке використання отримали стандартні, так звані "сухі" контейнери (DC - Dry Container):
Найпоширенішим типом морських контейнерів є, безперечно, сухогрузні контейнери, призначені для зберігання сухого вантажу. Вони складають приблизно 90 відсотків усіх вантажних контейнерів, і основними розмірами є 20- та 40-футові варіанти, виготовлені з алюмінію чи сталі. Ці контейнери придатні для перевезення більшості видів вантажу.
Алюмінієві сухогрузні контейнери мають трошки більшу грузопідйомність у порівнянні зі стальними, тоді як сталеві контейнери цього типу мають трошки більший внутрішній об'єм.
Найпоширенішими розмірами сухогрузних контейнерів є:
Контейнери для сухих вантажів High Cube не мають особливих відмінностей від звичайних контейнерів, за винятком їх висоти. З висотою на один фут більше, вони надають додаткового простору для вантажу. Сухогрузні контейнери High Cube найчастіше представлені такими розмірами:
Контейнери з відкритим верхом є ще одним стандартним типом морських контейнерів, який в основному використовується для транспортування великогабаритних та важких вантажів. Відсутність верхньої частини полегшує завантаження та вивантаження громіздких і важких вантажів, їх можна покрити брезентом замість сталевого або алюмінієвого даху.
Контейнери Flat Rack з відкриваючимися бортами легко адаптуються і чудово підходять для транспортування різноманітних товарів, включаючи надзвичайно важкі вантажі, які потрібно завантажувати зверху або збоку. Контейнери Flat Rack можуть бути як з розбірними, так і з нерозбірними бортами, їх також можна постачати з бортами або без них.
Рефрижераторні контейнери, також відомі як контейнери-рефрижератори, використовуються для транспортування вантажів, які вимагають строгого дотримання температурного режиму, таких як фрукти, овочі, молочні продукти і м'ясо. Вони обладнані системою холодильника, яка підключається до електромережі транспортного судна.
Ці транспортні контейнери обладнані системою управління температурою, зазвичай призначеною для підтримки вищих значень, ніж у стандартних контейнерах. Вони ідеально підходять для перевезення продуктів, чутливих до змін температури, особливо на тривалі відстані.
У логістиці велику роль відіграють танки-контейнери, які є спеціалізованими цистернами для транспортування різних рідких і згазованих речовин. Об'єм таких цистерн варіює від 26 до 35 кубічних метрів. Деякі з них обладнані паропідігрівом чи термоізоляцією, що забезпечує підтримання температури транспортованої рідини. Вантажні танки-контейнери поділяються на кілька видів:
Існує кілька основних типів контейнерів, зазначених вище, які є найбільш поширеними в галузі вантажоперевезень. Тим не менше, крім них існує безліч спеціалізованих транспортних контейнерів, призначених для вузьких цілей і адаптованих під конкретні типи вантажів.
До таких спеціалізованих контейнерів відносяться: